Strona Główna Forum Wolnych od Alkoholu
"DEKADENCJA "

czyli rozmowy o alkoholizmie oswojonym i nie tylko...


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Wiedźma
Wto 27 Paź, 2009 15:26
ZAMIAST REGULAMINU - ZASADY PISANIA NA FORUM
Autor Wiadomość
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
  Wysłany: Śro 15 Paź, 2008 19:02   ZAMIAST REGULAMINU - ZASADY PISANIA NA FORUM

      1. Wypowiadamy się tylko we własnym imieniu.
      Każdy post na tym forum wyraża poglądy i opinie wyłącznie jego autora.
      Nie używamy uogólnień (np. typu: "wszyscy tak mają").
      Piszemy o własnych doświadczeniach, uczuciach, przekonaniach. Nie teoretyzujemy.

      2. Nie oceniamy, nie krytykujemy, nie osądzamy.
      Prosimy o szacunek dla siebie nawzajem -
      szczególnie wtedy, gdy nie zgadzamy się z czyjąś wypowiedzią.

      3. Wypowiadamy się kulturalnie, unikamy wulgaryzmów i obraźliwych epitetów.
      Nie używamy słów, które mogłyby poniżać innych lub onieśmielać.
      Każdy ma prawo czuć się na forum bezpiecznie.

Zapożyczone z Forum AŻ

Netykieta
(wyciąg)

(ang. netiquette) - zbiór zasad przyzwoitego zachowania w Internecie, swoista etykieta obowiązująca w Sieci (ang. net).

Netykieta, podobnie jak zwykłe zasady przyzwoitego zachowania, nie jest dokładnie skodyfikowana, nikt też nie zajmuje się systematycznym karaniem osób łamiących te zasady, jednak uparte łamanie zasad netykiety może się wiązać z różnymi przykrymi konsekwencjami, jak np.: zgłoszenie nadużycia do działu abuse i odcięcie "niegrzecznego" osobnika od określonej usługi internetowej przez jej administratora.
Zasady netykiety wynikają wprost z ogólnych zasad przyzwoitości lub są odzwierciedleniem niemożliwych do ujęcia w standardy ograniczeń technicznych wynikających z natury danej usługi Internetu.


Zalecenia netykiety
Dla usług interaktywnych (IRC, komunikatory, czaty, fora dyskusyjne na stronach WWW):
* zakaz floodowania
* nakaz zapoznania się z FAQ danego kanału/forum/czatu i przestrzeganie zawartych tam zasad szczegółowych
* zakaz nagabywania (upartego łączenia się z) osób które sobie tego nie życzą
* zasady dotyczące znaków diakrytycznych (użytkownicy wielu kanałów nie życzą sobie używania polskich liter, irc.pl podaje "Polskie litery koduj w ISO-8859-2 lub ich nie używaj", natomiast użytkownicy wielu for internetowych nie tolerują postów bez polskich znaków diakrytycznych)
* zasady korzystania z różnych języków na kanałach wielonarodowościowych
* zakaz ciągłego pisania dużymi literami
* nakaz używania emotikon z rozwagą (mają być dodatkiem do tekstu, a nie główną treścią)
* na forach internetowych zwracamy się po imieniu lub po nicku. Nigdy samym nazwiskiem.



Przykłady zachowań sprzecznych z netykietą:

Kłótnia internetowa (ang. flame war) zwana czasem "wojną na obelgi" to seria wiadomości celowo wrogich lub obraźliwych wysyłanych na grupę, listę dyskusyjną czy forum dyskusyjne. Jest to jedno z największych pogwałceń netykiety. Najczęściej "wojna" zaczyna się od drobnej różnicy poglądów dwóch użytkowników, z których żaden nie zamierza odstąpić od swojego zdania. Wyraźna jest eskalacja agresji - zaczyna się od drobnych uszczypliwości, kończy zaś na poważnych obelgach i zniewagach. Psychologowie tłumaczą tak wysoki poziom agresji tych wypowiedzi przekonaniem o anonimowości użytkowników Internetu. Prowadzi to do odrzucenia - hamujących ich w analogicznej sytuacji w realnym świecie - norm społecznych, co owocuje brakiem poczucia odpowiedzialności za napisane wypowiedzi. Dla wielu ludzi Internet bywa też miejscem odreagowania skrywanych frustracji.
Termin flame war jest używany także jako określenie długich, gorących dyskusji, nawet jeśli nie pojawiają się w nich obelgi.


Trollowanie (trolling) – antyspołeczne zachowanie charakterystyczne dla forów dyskusyjnych i innych miejsc w Internecie, w których prowadzi się dyskusje.
Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia (czego następstwem jest wywołanie kłótni) poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów czy też poprzez stosowanie różnego typu zabiegów erystycznych. Podstawą tego działania jest upublicznianie tego typu wiadomości jako przynęty[1], która doprowadzić mogłaby do wywołania dyskusji.
Typowe miejsca działania trolli to grupy i listy dyskusyjne, fora internetowe, czaty itp. Trollowanie jest złamaniem jednej z podstawowych zasad netykiety. Jego efektem jest dezorganizacja danego miejsca w Internecie[2], w którym prowadzi się dyskusję i skupienie uwagi na trollującej osobie.

Etymologia
Termin "trollowanie" ("trolling") pochodzi od ang. Trolling for fish - metoda łowienia ryb na haczyk, błystkę[1], ponieważ troll "zarzuca haczyk", poruszając kontrowersyjny temat, często niepotrzebnie, aby wywołać kłótnię. Poprzez wsteczną etymologię uprawiających trollowanie nazwano trollami (od legendarno-baśniowych stworów z mitologii nordyckich).

Geneza zjawiska
O ile trolling określany jest obecnie jako zachowanie patologiczne i chuligańskie[3], to wywodzi się on z działania podejmowanego w usenecie wobec nowych użytkowników, mającego na celu ich zdyskredytowanie w oczach uczestników konkretnej grupy dyskusyjnej. Tego typu trolling w usenecie ceniony był przez grupy, a ofiarom, wobec których go zastosowano czasami wysyłano akronim YHBT (you have been trolled).[1], co oznacza powiadomienie osoby, że dała się podpuścić.
Z czasem tego typu zachowania przestały być akceptowane, a osoby nadmiernie stosujące tego typu działania zaczęto piętnować, zarówno poprzez określanie ich mianem trolli, zakłócających merytoryczny przebieg dyskusji, jak i ostrzegając przed nimi innych, szczególnie nowych użytkowników, poprzez polecanie im niepodejmowania dyskusji z trollami.

Charakterystyka zachowania internetowego trolla
Osoba stosująca trolling zwykle reaguje wrogo zarówno na próby uspokojenia dyskusji, jak i agresywne reagowanie na jego zaczepki, zaś merytoryczna zawartość dyskusji ma dla niego znaczenie tylko o tyle, o ile rozpala w dyskutantach negatywne emocje i przyczynia się do kontynuowania sporu. Sprawia to zazwyczaj takie wrażenie, jakby troll "sycił" się nimi. Najczęściej im więcej osób wpadnie w jego sidła i odpowie na jego post, tym bardziej wydaje się zadowolony. Znużenie dyskutantów objawiające się kończeniem dyskusji (patrz: EOT) lub też wrzuceniem go do killfile'a interpretuje jako odniesienie zwycięstwa.
Nieraz też autor podaje linki do stron z obrzydliwą zawartością, najczęściej tak zamaskowane, że niczego nieświadomy użytkownik widzi nagle zdjęcia zmasakrowanych zwłok, wypróżniających się ludzi itd. (zobacz: goatse.cx). Inną metodą trollingu jest podawanie linków do screamerów bez ostrzeżenia.
Część trolli rzadziej lub częściej zmienia swoje dane (np. adres poczty elektronicznej), aby znaleźć się poza killfile'ami innych osób.
Trolling czasem bywa stosowany przez lamera - osobę, która podkreślając swoje doświadczenie i wiedzę w danym temacie (która w praktyce jest bardzo niewielka) próbuje wypowiedzieć się na temat wad czegoś/kogoś, próbuje "na siłę" pomóc komuś w problemie etc. Kiedy dochodzi do polemiki z osobami bardziej doświadczonymi w temacie, lamer może zareagować śmiesznymi i bezsensownymi argumentami. Kończy się to w wielu przypadkach interwencją ze strony administratora lub moderatorów serwisu. Czasami jednak trolling jest stosowany wobec lamerów, aby zniechęcić ich do dalszego udziału w dyskusji.

Symptomy trollingu
Symptomami trollingu mogą być poniższe sposoby zachowania w dyskusjach:
* bezgraniczne podporządkowanie się jakiejś idei (np. "Ten system operacyjny jest najlepszy!") i bronienie jej do końca (często wbrew rzeczywistości);
* nieumiejętność przyznania się do błędu — typowy troll nie powie, że nie miał racji, a także wyjątkowo będzie milczał; najczęściej przyjmie jedną z dwóch strategii:
o zacznie udowadniać, że od początku uważał inaczej, niż pisał, a tylko nie został zrozumiany;
o będzie agresywny w stosunku do osób, które wykazały jego błąd.
* chętne używanie argumentów ad personam — atakujących osoby lub ich cechy szczególne, jak wiek/zainteresowania/etc., bez związku z tematem dyskusji, a często przy użyciu słów wytrychów, w niektórych przypadkach troll posuwa się do wyzwisk i gróźb;
* skrajny stosunek do netykiety (wybrane zasady) lub ortografii — albo atakowanie wszystkich za najdrobniejsze "literówki" albo demonstracyjne łamanie zasad;
* skrajna megalomania i pogardliwy stosunek do innych osób — jest to bardzo charakterystyczna cecha trolli, która prowadzi prędzej czy później do ich wyobcowania, bo nawet osoby pierwotnie sympatyzujące z trollem lub odnoszące się doń neutralnie zrażają się do niego z powodu takich zachowań wobec nich;
* częste nazywanie innych trollami internetowymi;
* wprowadzanie zamieszania w stosunku do własnej osoby, przedstawianie siebie jako ofiary (np. moderatorów);
* częste zadawanie tych samych pytań, na które odpowiedź została już udzielona; celem trolla jest w tym przypadku zapętlenie dyskusji i wprowadzenie dodatkowego zamieszania;
* konfabulacja np. na temat swego wykształcenia, pracy, pozycji społecznej bądź doświadczeń życiowych — dla osób zorientowanych w temacie wykazanie konfabulacji nie stanowi żadnego problemu, natomiast stanowi ona pewne zagrożenie w przypadku nowych uczestników danego forum, ponieważ mogą oni łatwo ulec urokowi tych konfabulacji i traktować wypowiedzi trolla z pełną powagą;
* próby utrudniania innym wypowiedzi w dyskusji — w Usenecie może to polegać w skrajnych wypadkach na próbach kasowania wypowiedzi innych osób; działania takie jednak obecnie są coraz rzadsze, ponieważ zazwyczaj powodują zdecydowaną reakcję administratorów, więc troll raczej ich unika, żeby nie utracić dostępu do danego forum;
* za każdym razem rozpoczynanie wypowiedzi od tego samego zwrotu — powitania, często obraźliwego, prowokacyjnego;
* „ceremonialne” używanie killfile'a — troll uroczyście obwieszcza, że jego oponent ma znaleźć się w killfile'u, przy czym bardzo często i tak tego nie robi;
* regularne ogłaszanie swojego definitywnego odejścia z forum lub grupy dyskusyjnej i za każdym razem, po jakimś czasie, powracanie — troll tłumaczy się tutaj różnego rodzaju „obowiązkiem”, „otrzymaniem kilkuset maili zachęcających do powrotu” etc.;
* "kameleonizacja", czyli zmienianie własnych danych, która przybierać może poniższe formy:
o drobnych zmian tych danych (np. "Troll" może zmienić się w "Troola" lub "Trrola" etc.), aby uniknąć filtrów (killfile) innych osób ("Wyjść z kill-file'ów.");
o poważnych zmian danych (np. "Troll" staje się "Uczestnikiem"), aby uniknąć lepiej skonfigurowanych filtrów, które radzą sobie z zachowaniem opisanym powyżej;
o poważnych zmian danych połączonych z próbami wykazania, że "Uczestnik" z przykładu powyżej nie ma nic wspólnego z "Trollem";
o tworzenia "wirtualnych dyskutantów" (np. "Troll" może także występować w tym samym okresie jako "Uczestnik1" i "Uczestnik2"), których wypowiedzi składają się z wyrazów poparcia wypowiedzi trolla występującego pod własnymi danymi oraz ataków na oponentów tego trolla.

Obrona przed trollingiem

Nie karmić trolla!
Najskuteczniejszą obroną przed trollingiem jest całkowite zignorowanie wszelkich zaczepek trolla, w momencie gdy się zorientujemy, że mamy z nim do czynienia. O ile istnieje taka możliwość, administratorzy lub moderatorzy powinni blokować możliwość publikowania wiadomości, które można uznać za trolling i odpowiadania na nie. Kasowanie wiadomości już opublikowanych zwykle roznieca kłótnię, gdyż dostarcza zarzutu cenzurowania wypowiedzi jako dodatkowego argumentu.
Zazwyczaj konsekwentne ignorowanie trolla skutkuje jego zniechęceniem i przeniesieniem się w inne miejsce lub całkowitym zaprzestaniem działalności. W praktyce jednak rzadko do tego dochodzi, ponieważ na forum bardzo często znajdą się jakieś osoby, które będą jednak z trollem dyskutowały i tym samym zachęcały do kontynuacji działalności. Dodatkowo niektóre trolle potrafią stworzyć wokół siebie krąg osób, które ich wspierają, chronią przed oponentami, podsycają dyskusję z udziałem trolla etc. — na szczęście jest to zjawisko czasowe, bo trolle swoim pogardliwym i nacechowanym wyższością zachowaniem w stosunku do tych osób, szybko je do siebie zniechęcają.
W slangu internetowym często mówi się, że trolla nie należy "karmić" - czyli że nie należy z nim w ogóle wchodzić w jakąkolwiek polemikę.

źródło: WIKIPEDIA
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Czw 30 Paź, 2008 15:15   

Uwaga! Będzie ogłoszenie!
Postanowiłam, że na naszym forum będzie obowiązywała zasada: 1 user = 1 nick.
Jeżeli ktoś z jakichkolwiek powodów się sklonował,
proszę aby o tym poinformował administrację czyli mnie Wiedźmę (można na PW)
i wtedy się zastanowimy co z tym fantem zrobić.
Klony niezgłoszone a wykryte przeze mnie będą usuwane lub dezaktywowane
natychmiast gdy sprawa się rypnie a nick pierwotny (prototyp? :roll: ) dostanie popalić, że ho ho! cczxc
Szczególne represje będą stosowane wobec userów
sklonowanych podczas trwania kwarantanny czyli czasowego zakazu pisania.

Czekam do wieczora na dobrowolne zgłoszenie klonów,
a następnie rozpoczynam bezlitosne czystki
34vcdc
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Wto 04 Lis, 2008 18:44   Kompetencje moderatorów

Do praw i obowiązków moderatorów należy:

1. W zakresie powierzonych im działów - dbałość o porządek i przejrzystość tematów,

i w tym celu:
- dzielenie, łączenie, przenoszenie, zamykanie tematów
- wydzielanie offtopiców
- usuwanie i edytowanie postów

2. Na obszarze całego forum - dbałość o przestrzeganie netykiety,
i w tym celu:
- bezpośrednie upominanie użytkowników
- udzielanie ostrzeżeń
- wnioskowanie do administracji o usunięcie konta użytkownika


To na razie tyle.
Jak mi się jeszcze coś przypomni, albo wymyślę coś nowego, to dopiszę :D

................................................................
Edit -
No właśnie mi się przypomniało, więc dopisuję:

Moderatorzy (i admini) nie mają obowiązku tłumaczenia się z podejmowanych decyzji.
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Nie 16 Lis, 2008 13:43   

Uwaga! Następne ogłoszenie!
Wchodzenie na forum przez bramkę proxy jest bardzo niemile widziane.
Chcę uprzedzić, że osoby to robiące będą pod moją baczną obserwacją,
a nawet powiem więcej - będą na tym forum dyskryminowane, a co?! :evil:
Kolejne wykorzystywane numery IP proxy będę sukcesywnie blokowała,
zwłaszcza, gdy korzystający z nich user będzie zachowywał się w sposób podejrzany
(wg moich własnych kryteriów, z których nie zamierzam się tłumaczyć) .
Amen.
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Wto 14 Kwi, 2009 05:20   

Postanowiłam, że na naszym forum wolno reklamować
własne lub zaprzyjaźnione strony internetowe - np blogi, fora, strony firmowe, handlowe itp
pod warunkiem zamieszczenia na tych stronach linku do naszego forum - w ramach wzajemnej promocji.
Od tej chwili linki do stron nie spełniających tego warunku będą z Dekadencji usuwane.


Dopisano dn. 28.02.2014r.
W związku z coraz częstszymi próbami nadużywania powyższego zapisu w celach reklamowych postanawiam,
że od tej chwili nie będzie on miał zastosowania do promowania stron komercyjnych.
Wprowadzam ZAKAZ KOMERCJI na naszym forum!

REKLAMA W INTERNECIE KOSZTUJE, SZANOWNI PAŃSTWO!

Są inne fora, gdzie praktykuje się odpłatne zamieszczanie reklam, proszę tam się udać.
Dekadencja na swoich użytkownikach nie zarabia i nie daje zarabiać innym!
:nerwus:

Dopisano dnia 24 lipca 2011r. w wyniku tego wątku: Usuwanie linków - o co chodzi?
Za linki reklamujące nie są uważane:
    - linki do źródeł cytowanych tekstów zewnętrznych wymaganych prawami autorskimi,
    - linki do konkretnych informacji dotyczących tematyki danego wątku, zamieszczane w celu pomocy bądź porady.
    - linki do zasobów (artykułów, plików muzycznych i filmowych, grafiki)
o ile nie zostaną one podstępnie użyte w celu przemycenia reklamy, bo wtedy biada cczxc

W przypadku wątpliwości moderatorów, które linki noszą znamiona nieregulaminowych,
decyzję o ich usunięciu lub pozostawieniu będzie podejmowała autorytatywnie adminka Wiedźma.
Od jej decyzji można odwoływać się do najwyższej instancji, czyli do niej samej :mgreen:
przedstawiając przekonujące argumenty.




Dopisano dnia 25 września 2012r.
W związku z coraz bezczelniejszym atakiem spamerów :[ zdecydowałam,
że konta, w których podczas rejestracji umieszczono linki do zewnętrznych stron
będą natychmiast usuwane, a ich adresy IP blokowane :pifpaf:
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Wto 27 Paź, 2009 15:26   

Administrator forum nie ponosi odpowiedzialności
za treści umieszczane na forum przez użytkowników.

Użytkownik ma ma prawo do samodzielnego modyfikowania
treści swoich postów w ciągu 15 minut po ich napisaniu (wysłaniu),
nie ma jednak prawa żądać od admina usunięcia swoich postów,
bowiem decyzja o umieszczeniu ich na forum jest traktowana
jako równoznaczna z decyzją przeznaczenia ich do użytku publicznego.
W szczególnych przypadkach, gdy prośba użytkownika o usunięcie postów
poparta jest poważnymi argumentami, admin może przychylić się do niej.
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Pon 23 Lis, 2009 19:05   

Proszę o nieużywanie na forum nazw leków, zwłaszcza psychoaktywnych! :nono:

Jeżeli zaistnieje uzasadniona potrzeba polecenia komuś jakiegoś leku -
proszę zrobić to drogą prywatnej korespondencji.
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Nie 14 Mar, 2010 21:44   

Uprzejmie informuję, że od dziś spamowanie w wątkach nowych userów
będzie nagradzane czerwonymi kartkami cxvcv54g

Jednocześnie przypominam, że za trzy czerwone kartki
przysługuje dwutygodniowy urlop.


 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Czw 01 Gru, 2011 01:34   GRUPY

G R U P Y


Na naszym forum funkcjonują 4 grupy:
    - Moderatorzy
    - 12-Krokowcy
    - Galernicy
    - Pisarze Pamiętników

Grupa Moderatorów (zwana także Radą Starszych) jest grupą zamkniętą,
udział w niej jest proponowany przez administratora.
Nie ma możliwości ubiegania się o przystąpienie do tej grupy.

Grupa 12-Krokowców - w zasadzie nie daje żadnych szczególnych uprawnień,
a jedynie zrzesza uczestników wspólnoty AA. O przyjęcie do tej grupy można ubiegać się po przywitaniu się na forum.
O przyjęciu do grupy decyduje moderator i zwykle przyjmuje każdego, gdyż nie trzeba spełniać żadnych kryteriów.

Grupa Galerników zrzesza osoby z dostępem do prywatnych galerii w naszym albumie fotografii.
O udział w tej grupie można ubiegać się po min. 1 miesiącu nienagannego uczestniczenia w forum
i po napisaniu co najmniej 100 merytorycznych postów (w tym posty napisane w wątku swojego autorstwa w poważnym dziale).
O przyjęciu do grupy oraz o wykluczeniu z niej ostatecznie decyduje administrator po ewentualnej konsultacji Radą Starszych.
Rada Starszych może odmówić przyjęcia do Grupy użytkownika, który nie założył swojego wątku w poważnym dziale i nie podzielił się własnymi doświadczeniami.
Ponadto warunkiem uczestnictwa w Grupie Galerników jest zamieszczenie w prywatnej galerii
co najmniej jednej wyraźnej fotki własnej twarzy. Usunięcie zamieszczonej fotki skutkuje upomnieniem od admina,
a w razie zignorowanie tego upomnienia - wykluczeniem z Grupy.
W przypadku osób nieaktywnych forumowo - usunięcie z grupy następuje bez wcześniejszego upomnienia.

Administracja zastrzega sobie prawo do usuwania z grupy użytkowników nie dopełniających powyższego warunku,
a także osób nieaktywnych forumowo (nieobecnych lub niepiszących) od co najmniej roku, bez wcześniejszego ich uprzedzania.



Grupa Pisarzy Pamiętników to osoby mające dostęp do ukrytego działu Pamiętników.
O udział w tej grupie można ubiegać się w dwojaki sposób
- jako osoba chcąca pisać własny pamiętnik - po min. 3 miesiącach nienagannego uczestniczenia w forum
i po napisaniu co najmniej 300 merytorycznych postów (w tym posty napisane w wątku swojego autorstwa w poważnym dziale).
- jako zaufany komentator (bez własnego pamiętnika) - po min. 6 miesiącach nienagannego uczestniczenia w forum
i po napisaniu co najmniej 600 merytorycznych postów (w tym posty napisane w wątku swojego autorstwa w poważnym dziale).

O przyjęciu do grupy oraz o wykluczeniu z niej ostatecznie decyduje moderator działu i administrator
po ewentualnej konsultacji Radą Starszych.
Rada Starszych może odmówić przyjęcia do Grupy użytkownika, który nie założył swojego wątku w poważnym dziale i nie podzielił się własnymi doświadczeniami.
Członkostwo w Grupie Pisarzy Pamiętników wygasa po okresie braku aktywności na forum trwającym:
- 6 miesięcy dla pisarzy pamiętników
- 3 miesiące dla zaufanych komentatorów (w ich przypadku aktywność forumowa oznacza także aktywność w komentowaniu pamiętników. )
Pamiętnik osoby wykluczonej i komentarze do niego zostają przeniesione do archiwum,
z możliwością przywrócenia ich w razie ponownego ubiegania się tej osoby o udział w Grupie.
Wszystkie wątki z danego pamiętnika przenoszonego do Archiwum będą scalane w jedną całość
niemożliwą do ponownego podzielenia po przywróceniu, proszę zatem o rozważne zakładanie nowych tematów.
Nie dotyczy to komentarzy do pamiętnika.

Ze względu na liczne kontrowersje dotyczące instytucji zaufanego komentatora
w dniu 23 października 2013r. Rada Starszych postanowiła zrezygnować z istnienia tej funkcji (przywileju?).
Od tej chwili każdy członek grupy pamiętnikowej będzie prowadził własny pamiętnik.

Chęć dołączenia do każdej z otwartych grup można zgłaszać przez kliknięcie stosownego przycisku w zakładce Grupy
na górze strony głównej, lub pisząc prywatną wiadomość do moderatora danej grupy bądź do administratorki Wiedźmy.

W grupach Pisarzy Pamiętników i Galerników obowiązuje tajemnica -
nie wolno pisać na otwartym forum oraz poza nim, o tym co się przeczytało w dziale Pamiętników,
a także nie wolno kopiować i pokazywać fotek innych Galerników osobom spoza grupy.
Osoby naruszające tę zasadę zostaną wykluczone z grupy,
a w bardziej drastycznych przypadkach - także usunięte z forum.
Wykluczeniu z każdej z grup będą podlegały także te osoby, które swoim zachowaniem na forum
spowodują utratę zaufania do nich administracji lub pozostałych użytkowników.


Zakaz pisania w następstwie trzech ostrzeżeń (czerwonych kartek) skutkuje
przesunięciem terminu ubiegania się o udział w grupie oraz zawieszeniem uczestnictwa w Grupie
do czasu wygaśnięcia kary + 1 miesiąc (dla przekonania się czy winowajca wyciągnął wnioski).
Przywracanie do Grupy po karze i kwarantannie nie odbywa się automatycznie,
użytkownik od nowa zgłasza swoją chęć uczestnictwa, a Rada Starszych ponownie rozpatruje jego prośbę,
przy czym może ją odrzucić bez podawania przyczyn.
Pamiętniki wraz komentarzami oraz galerie osób, które po okresie kwarantanny
nie zwróciły się do administracji o przywrócenie do grupy - zostaną usunięte.



W związku z powtarzającymi się coraz częściej przypadkami zamykania, chowania a następnie przywracania pamiętników,
co przysparza dodatkowej pracy moderatorom, nie dając gwarancji że za tydzień pamiętnikarz znowu nie zmieni zdania,
Rada Starszych Forum postanawia:
ponowne przyjęcie do grupy i przywrócenie pamiętnika nastąpi po 30 dniowym okresie karencji
liczonym od dnia zgłoszenia, o ile Rada Starszych nie postanowi inaczej.
Jednocześnie Rada Starszych zastrzega sobie prawo do wykluczenia z grupy pamiętnikowej osób
nadużywających cierpliwości administracji częstym zamykaniem i przywracaniem pamiętników.

W przypadku dezaktywacji i ponownej aktywacji konta na własną prośbę użytkownik traci
swoje uczestnictwo w grupie pisarzy pamiętników i ponowne przyjęcie go do grupy wymaga
przejścia całej procedury jak w przypadku nowego użytkownika forum - o ile Rada Starszych nie zdecyduje inaczej.


 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Nie 05 Lut, 2012 09:03   

Punkty za pomoc



Każdy z użytkowników, który założył własny temat, ma w nim możliwość przyznawania tzw punktów za pomoc.
Funkcja ta ma służyć nagradzaniu rozmówców za merytoryczną pomoc i słowa wsparcia w trudnych chwilach.
Opcja jest włączona w działach:
Alkoholizm i inne uzależnienia, Współuzależnienie, DDA, a także w Powitalni i Kraju Rad.

Zauważyłam, że niektórzy z forumowiczów zdecydowanie nadużywają pomocowego guziczka,
przez co gromadzone punkty stają się niewiele znaczącymi kolekcjami
mającymi jedynie szczątkowe pokrycie w rzeczywistości.
Ja rozumiem, że poczucie otrzymania pomocy jest sprawą subiektywną,
jednak szastanie punktami na lewo i prawo - w nagrodę za pozdrowienie,
powitanie, życzenia miłego dnia, uśmiech czy emotkę - uważam za nadużycie.
Proszę zatem o zdroworozsądkowe używanie guziczka pomocowego,
w przeciwnym razie będę zmuszona zablokować tę opcję osobom ją nadużywającym,
albo nawet wyłączyć ją centralnie dla całego forum, bo robi się nam tu jakaś groteska.
Wierzę jednak, że unikniemy tak radykalnych kroków.
W każdym razie administracja zastrzega sobie prawo do usuwania
punktów pomocowych uznanych przez nią za nadużycie,
bez tłumaczenia i zawiadamiania o tym fakcie punktodawcy i punktobiorcy.
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Pon 25 Cze, 2012 08:23   

Dotychczas sprawy stopki załatwiałam indywidualnie na PW, ale właśnie poczułam, że mam tego dosyć :zmeczony:
więc wprowadzam stosowny zapis do naszych zasad.

Stopka


Każdy użytkownik ma możliwość wstawić w swoim profilu tekst stanowiący jego motto,
który będzie się pojawiał w dolnej części każdego postu (zwanej stopką).
W panelu edycji postu jest to nazywane - w sumie mało adekwatnie moim zdaniem - PODPISEM.

Istotne dla ogólnego wyglądu forum jest, aby stopka stanowiła część marginalną każdego postu,
żeby nie była zbyt nachalna czy agresywna, żeby nie odwracała uwagi
od zasadniczego tekstu w poście i nie zajmowała więcej miejsca niż on.
Tak rozbudowana stopka sprawia bowiem, że przejrzystość wątków zostaje zakłócona.

Dlatego zdecydowałam, że stopka nie może zawierać więcej niż 3 linijki tekstu
(pusty odstęp to także linijka, przy czym lepiej wcale go nie stosować, bo rozprasza całość)
ewentualnie dwie linijki i mała grafika - tak jak to jest w mojej stopce.
Dobrze jest użyć innej czcionki niż podstawowa - mniejszej, pochyłej
lub w innym kolorze (byle nie zbyt jaskrawym).
Można to uzyskać używając BBCode - najprościej napisać swój tekst w okienku edycji postu,
czyli po kliknięciu guzika z wykorzystaniem dostępnych tam narzędzi,
następnie całość skopiować i wkleić w panelu edycji profilu.
Można także wstawiać aktywne linki do innych stron internetowych,
pamiętając jednak o przestrzeganiu zasady zasady linku zwrotnego
Grafika w stopce nie powinna być zbyt agresywna,

(tzn żeby za bardzo nie skakała, bo nasza Klara dostaje wtedy oczopląsu :oczyska:
Ja z resztą też - z wiekiem coraz większego :oczy: )

Proszę też o daleko idącą ostrożność w przypadku używania kodu [ you ] i informuję,
że konsekwencje za wywołane nim ewentualne spięcia na forum poniesie osoba, która go użyła.

Oczywiście tekst w stopce nie może zawierać treści niezgodnych z netykietą,
naszymi zasadami i zasadami współżycia społecznego.


Administracja zastrzega sobie prawo do korekty lub usunięcia stopki naruszającej powyższe warunki,
a w razie ponownego niedostosowania się usera do ich stosowania będą wyciągnięte sankcje
w postaci czerwonej kartki oraz zablokowania możliwości wstawiania stopki.
_________________
Anioły dlatego latają, że lekce sobie ważą...
Co Wiedźma robi po godzinach - GALERIA
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Pią 04 Paź, 2013 11:28   



      CENZURA WULGARYZMÓW


Jak Szanowne Userstwo myśli - po co ja zatrudniam Gwiazdkowego Robocika?
I w jakim celu sukcesywnie uczę go nowych wulgarnych słówek
narażając przy tym na szwank swoją własną wrażliwość? :tupie:
Ano robię to dlatego, żeby nasze forum było wolne nie tylko od alkoholu,
ale także od językowych plugawości, bo wiem, że uchowali się jeszcze tacy, których one rażą.
Dla nich to właśnie Robocik nieborak pracowicie wygwiazdkowuje to co się komuś niechcący wypsnie.

Oświadczam zatem, że od tej chwili wszelkie próby robienia Robocika w konia
poprzez manipulacje pisownią wulgaryzmów (wszelkie qrwy, kuuuurwy itp :oops: )
będą bezwzględnie karane czerwonymi kartkami, do czego upoważniam, a nawet zobowiązuję
wszystkich moderatorów i to nie tylko w podległych im działach, ale na terenie całego forum.
Koniec z rozprzężeniem obyczajów! :red:
Howgh!


dopisek z dnia 6 kwietnia 2014r.

Ponieważ egzekwowanie powyższego zapisu osiąga niekiedy granice absurdu :glupek:
zarządzam, że dopuszczalne jest wstawianie zawierających wulgaryzmy ogólnie dostępnych w sieci grafik.
Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku, taktu i dobrego smaku -
grafiki obsceniczne i pornograficzne będą usuwane.
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014 22:45   

W dniu dzisiejszym nastąpiła zmiana regulaminu pojawiającego się podczas rejestracji nowych użytkowników.
Jeśli kogoś to interesuje, to niech sobie tam zajrzy :notak:
 
     
Wiedźma 
Administrator


Pomogła: 169 razy
Dołączyła: 04 Paź 2008
Posty: 9359
Wysłany: Pią 25 Maj, 2018 23:02   

            R O D O :boisie2:


No cóż, kochani - nieuchronnie nadszedł 25 maja a wraz z nim z trwogą oczekiwane RODO :stres1:
czyli nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.

W związku z tym jestem zobowiązana poinformować Szanowne Userstwo,
iż Forum Wolnych od Alkoholu "DEKADENCJA" www.komudzwonia.pl
gromadzi następujący zakres Waszych danych osobowych: adres e-mail, adres IP.
Dane te są pozyskane w momencie Waszej rejestracji, zapisane w formie cyfrowej
i wykorzystywane wyłącznie dla prawidłowego funkcjonowania forum.
Nie są używane do celów marketingowych. Nie są przekazywane innym podmiotom.
Macie prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania,
usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
Jest jeszcze co prawda zapis o prawie do przenoszenia danych, ale nie mamy takich możliwości technicznych,
więc jest to raczej martwy przepis w naszym przypadku :niewiem:

Nie przetwarzamy danych pozwalających na identyfikację użytkowników,
w związku z czym prosimy o nie używanie nicków i adresów e-mail
zawierających imię i nazwisko - adam.nowak@poczta.pl.
Tak skonstruowane dane będą traktowane jako podane na własną odpowiedzialność.

Dostęp do danych, o których mowa mają użytkownicy z rangą administratora,
a moderatorzy widzą tylko IP użytkowników piszących w prowadzonych przez siebie działach.
Właściciele Serwerowni też oczywiście w razie potrzeby mogą mieć wgląd w te dane
i - tak jak Administrator - mogą przekazać je odpowiednim władzom
gdyby jakiś User coś za mocno przeskrobał :nunu: :krata:

Administratorem Waszych danych jest nowy współadministrator naszego forum
Marcin Chaniewicz 21-500 Biała Podlaska ul. Podleśna 1 mchaniewicz@gmail.com

No to chyba będzie wszystko... :zmeczony:
Jak mi się coś jeszcze przypomni, albo jak ktoś mi coś mądrego podpowie :prosi: to zrobię stosowny dopisek.
Aha - w regulaminie ukazującym się przed rejestracją niebawem zamieszczę niniejszy zapis,
tylko raczej w nieco poważniejszej formie :hihi:
Dziękuję za uwagę :dyga:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Google
WWW komudzwonia.pl

antyspam.pl


Alkoholizm, współuzależnienie, DDA. Forum wsparcia
Strona wygenerowana w 1.99 sekundy. Zapytań do SQL: 13