Strona Główna Forum Wolnych od Alkoholu
"DEKADENCJA "

czyli rozmowy o alkoholizmie oswojonym i nie tylko...


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Historia
Autor Wiadomość
kiwi 
Trajkotka



Pomogła: 28 razy
Dołączyła: 23 Sty 2010
Posty: 1459
Wysłany: Nie 20 Lut, 2022 15:13   

Największy skandal Hitlera - tajemnica Geli Raubal

https://www.youtube.com/watch?v=cEudzRzH-Kg

Eva Braun - Hitler

https://www.youtube.com/watch?v=TNd7yB92aHc

https://www.youtube.com/watch?v=pBn82DEgJzY

Hitler ostatnie 10 dni PL

https://www.youtube.com/watch?v=m0wyivi5tOE
 
     
staaw 
Uzależniony od Dekadencji


Pomógł: 125 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 8899
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2022 22:22   

Świat stanął na głowie, nawet Niemcy chwalą Polskę podczas gdy Rosja i opozycja dostaje piany na... buzi...

Cytat:
"Polska wykopała sobie wolność". Światowe media o przekopie Mierzei Wiślanej
"Otwarcie kanału przez Mierzeję Wiślaną demonstruje uniezależnienie Polski od Rosji ", pisze w depeszy agencja Associated Press. Inne światowe media również komentują otwarcie kanału w Polsce.

https://www.onet.pl/infor...vc5m6p,79cfc278
Cytat:

Rosja krytykuje przekop Mierzei Wiślanej z powodów... ekologicznych

Rosja obawia się problemów ekologicznych Kaliningradu, związanych z polskim kanałem przez Mierzeję Wiślaną — informuje rosyjska agencja RIA Nowosti. Rosjanie uważają, że przekop nie ma funkcji ekonomicznej, a jest jedynie gestem politycznym.

https://www.onet.pl/infor...q1z5y2,79cfc278

Chociaż nie, opozycja zmieniła ostatnio zdanie i przypisuje sobie pewne zasługi w tej inwestycji, które z pewnością by mieli tylko nie zdążyli :mgreen:

Historia dzieje się na naszych oczach, chyba jeszcze doczekamy Międzymorza... :chmurka:
_________________
Najważniejsze w czołgu to nie dać się spenetrować...
 
     
jal 
Gaduła
Alkoholik dozgonny.



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 746
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2022 08:27   

Przekop kolejny raz pokazał rozdarcie społeczne na zwolenników z prawej strony i przeciwników z lewej.

Wrzuciłem na fb informację o otwarciu... to przeciwnicy chcieli mnie zjeść, na dodatek moi znajomi których uważałem za rozsądnych też - chociaż zobaczyłem z kim mam zacz.

Dla mnie jest to historyczne wydarzenie.
_________________
Mam bardzo silną wolę... robi ze mną co jej się tylko podoba.
Mój fotoblog
 
     
kiwi 
Trajkotka



Pomogła: 28 razy
Dołączyła: 23 Sty 2010
Posty: 1459
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2022 17:16   

Dopiero wrocilam z Gdanska i Ewa jest przeciwna temu przekopowi.

Przekop Mierzei Wiślanej to za mało. Statki nadal nie wpłyną do Elbląga
Gabriela Masternak,
Krzysztof Śmietana
15 września 2022, 07:13



Od dłuższego czasu trwa jednak spór między miastem i rządem, kto ma pogłębić ostatnie 900 m drogi wodnej tuż przy samym porcie w Elblągu. Bez tej inwestycji będzie można tam rozładowywać takie same statki jak obecnie, czyli nieduże barki o ładowności do 1 tys. t i zanurzeniu do 2 m. Plan był zaś taki, by po zbudowaniu przekopu do Elbląga mogły wpływać znacznie większe jednostki – o zanurzeniu do 4,5 m i ładowności 5 tys. t.
Według miasta pogłębienie tego 900-metrowego odcinka to nie jest zadanie samorządu, tylko administracji centralnej, bo tory wodne należą do Skarbu Państwa. Urząd Morski w Gdyni długo obstawał przy tym, że inwestycję musi przeprowadzić miasto, bo znajduje się ona na terenie Elbląga.

Port w Elblągu bez dostępu do kolei
Wciąż też nie maleją kontrowersje w sprawie sensowności wydawania 2 mld zł na przekop, pogłębianie toru wodnego przez Zalew Wiślany oraz kolejnych setek milionów złotych na port w Elblągu.
W czasie wczorajszej sejmowej komisji gospodarki morskiej krytycznie o inwestycji mówił Rafał Zahorski, doradca marszałka województwa zachodniopomorskiego. Stwierdził, że nawet po niezbędnych inwestycjach port w Elblągu będzie odnotowywał niewielkie przeładunki, bo nie będą mogły tam wpływać naprawdę duże statki. Szacuje, że rocznie będzie przeładowywanych najwyżej kilkaset tysięcy ton ładunków (władze portu liczą na kilka milionów ton). – Dla porównania do portu w Kołobrzegu mogą wpływać statki o zanurzeniu 5,5 m, a roczne przeładunki to tylko 200 tys. t – mówił Zahorski. Dodaje, że wadą portu w Elblągu jest brak dostępu do kolei. Zaznacza też, że na razie nikt nie policzył, ile będzie kosztować konieczność ciągłego pogłębiania toru wodnego przez Zalew Wiślany.


Marek Błuś dodaje też, że dla Elbląga zagrożeniem będzie zjawisko „jumboizacji” statków, czyli stawianie przez armatorów na coraz większe jednostki, które mogą zawijać tylko do największych portów. Dodaje, że wciąż będą rosły przewagi konkurencyjne pobliskiego portu w Gdańsku i w rezultacie inwestycja w Elblągu będzie wymagać stałego wsparcia finansowego.
Ostatnio zmieniony przez kiwi Pon 26 Wrz, 2022 17:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Google
WWW komudzwonia.pl

antyspam.pl


Alkoholizm, współuzależnienie, DDA. Forum wsparcia
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12